Bereken jouw CO2-impact

Gebruik onze rekenmachine om de CO2-impact van je kanaal te schatten

Bij de berekening zullen we een deel van je website scrapen. Door op Berekenen te klikken, ga je akkoord met onze voorwaarden en geef je onze webcrawler toegang tot je website en het recht acties te uit te voeren in naam van je domein.

Onlangs berekende kanalen

Hieronder vind je een overzicht van de recente berekeningen die we hebben gemaakt. Vanwege privacyredenen is de lijst beperkt tot de meest recente berekeningen.

rechtsanwalt-thomaslange.de
Rechtsanwalt-thomaslange.de

1.19g CO2/pagina laden.

Rechtsanwalt-thomaslange.de is vervuilender dan 69% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 3 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 8 kWh energie, wat gelijk staat aan 46 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

kikkert-shoppen.dk
Kikkert-shoppen.dk

1.15g CO2/pagina laden.

Kikkert-shoppen.dk is vervuilender dan 67% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 56 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 119 kWh energie, wat gelijk staat aan 761 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

purelust.dk
Purelust.dk

1.82g CO2/pagina laden.

Purelust.dk is vervuilender dan 92% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 0 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 1 kWh energie, wat gelijk staat aan 1 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

tankpenge.dk
Tankpenge.dk

0.19g CO2/pagina laden.

Tankpenge.dk is in de top 5% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 8 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 18 kWh energie, wat gelijk staat aan 111 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

xn--paprikasndergaard-70b.dk
Xn--paprikasndergaard-70b.dk

1.22g CO2/pagina laden.

Xn--paprikasndergaard-70b.dk is vervuilender dan 70% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 0 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 1 kWh energie, wat gelijk staat aan 1 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

sitely.dk
Sitely.dk

0.92g CO2/pagina laden.

Sitely.dk is vervuilender dan 56% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 0 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 1 kWh energie, wat gelijk staat aan 1 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

dogwash.dk
Dogwash.dk

0.63g CO2/pagina laden.

Dogwash.dk is schoner dan 66% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 3 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 7 kWh energie, wat gelijk staat aan 45 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

upworth.dk
Upworth.dk

1.61g CO2/pagina laden.

Upworth.dk is vervuilender dan 89% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 0 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 1 kWh energie, wat gelijk staat aan 5 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

bybang.dk
Bybang.dk

0.65g CO2/pagina laden.

Bybang.dk is schoner dan 63% van geteste websites.

Jaarlijks wordt 3 kg CO2 geproduceerd. Dit komt overeen met 8 kWh energie, wat gelijk staat aan 46 km rijden in een gemiddeld elektrisch voertuig.

Rekenmodellen

Wij voeren 3 stappen uit in onze berekeningen van de CO2-uitstoot ten behoeve van onze deelnemers.

  • 1. Grootte van dataoverdracht

    We scrapen een paar pagina's van elke deelnemer om de gemiddelde paginagrootte op hun website te berekenen.

  • 2. Bandbreedtegebruik

    Met behulp van geverifieerd of geraamd verkeer en de aangepaste overdrachtgrootte, berekenen we het gebruik van de bandbreedte per afzonderlijke bezoeker die de pagina bekijkt.

  • 3. Totale energieverbruik

    Met behulp van alle bovenstaande gegevens berekenen wij het totale geschatte energieverbruik en berekenen dan een geschatte koolstofvoetafdruk.

Deze berekeningen worden gebruikt in de bovenstaande stappen: %15 buffer op de snelheidsscore van de website, 75% terugkerende bezoekers, 25% nieuwe bezoekers, 2% data uit cache geladen, 85% rechtstreekse en sociale bezoekers vergeleken met verkeer via zoekmachines (geschat of geverifieerd), 10.08% energie van het datacenter van het kanaal en 89.92% energy van transmissie en eindgebruikers.

Bronnen van verkeer

Wij gebruiken zowel geverifieerd en geschat verkeer voor het berekenen van de CO2-uitstoot.

Geverifieerd verkeer

Bij het registreren van een kanaal, kunnen deelnemers verbinding maken met een van onze analysepartners, zoals Google Analytics. Met behulp van de gegevens uit geverifieerde bronnen, kunnen we werkelijke verkeersgegevens verkrijgen en nauwkeurige berekeningen maken om de CO2-uitstoot voor jou te verminderen.

Schatting van het verkeer

Bij het schatten van het verkeer voor welk kanaal dan ook, zijn er drie belangrijke bronnen nodig: Sociaal, organisch en rechtstreeks verkeer. We maken gebruik van software van een externe leverancier die miljarden gescrapete zoekresultaten heeft, om het organisch verkeer te schatten op basis van organische posities. Om het rechtstreekse en sociale verkeer in te schatten, maken we gebruik van geavanceerde wiskundige berekeningen, die gebaseerd zijn op de gemiddelden van onze geverifieerd analysedeelnemers.

Het projecttraject

Onze plannen voor de toekomst

Momenteel bezig met nieuwe plannen voor toekomstige projecten